Дженджеро Оксана Леонідівна

кандидат педагогічних наук, доцент

ORCID 0000-0002-9448-9999

Біографічна довідка:

Закінчила Чернігівський державний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка (2001) та аспірантуру Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова (2006).

Кандидатська дисертація за темою «Розвиток комунікативних умінь старшокласників у процесі застосування інтерактивних технологій на уроках української мови» захищена в 2011 р. (Інститут педагогігки НАПН України).

У 2013 році отримала вчене звання доцента.

У 2019 році закінчила Школу освітніх управлінців в Києво-Могилянській бізнес-школі.

Стаж науково-педагогічної роботи – понад 20 років.

Наукові інтереси: проблеми формування професійного мовлення у здобувачів вищої освіти; лінгвосинергетика; інноваційні програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників ЗВО; культура мовлення державних службовців.

Волонтерка, популяризаторка української мови, спікерка освітніх івентів.

Сертифікована тренерка освіти (НАПН України, 2018).

Співорганізаторка Фестивалю європейських освітніх практик EduFest до Дня Європи і Дня науки в Україні (18 травня 2019 року, м. Чернігів, понад 300 учасників).

Ініціаторка створення й координаторка Центру розвитку професійної майстерності й лідерства НУ «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка ( 2021– 2024) .

Є співзасновницею Громадської організації «Платформа освітніх ініціатив» і  членкинею Громадської організації «Інститут громадянської освіти та праці».

Нагороди та відзнаки: 

Почесна грамота Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації.

Почесна грамота Чернігівської міської ради.

Стажування і підвищення кваліфікації останніх років.

Співавторка програми і тренерка інноваційних курсів підвищення кваліфікації: курс педагогічного натхнення «Окрилені» (2019 р.). курсів вдосконалення викладацької майстерності «Окрилені» (2021 р.), курсу «Українська мова для виконання професійних обов’язків» (2023 р.).

Авторка і тренерка курсу для освітян «Україномовна компетентність як складник успіху педагога» (2021 р.).

Пройшла очно:

  • Міжнародне Науково-педагогічне стажування «Innovation technologies in the field of education and science: experience of European Union and its implementation in the educational process» (Південночеський університет в місті Чеське Будєйовіце Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 25.02.2019 –15.06. 2019 року, Чехія; 108 год.),
  • Тактична медицина для цивільних (курс для інструкторів).The Tactical Trauma Care for Civilians Instructor Course (Institut ratownictwa medycznego , 17-18.09.2022);
  • «Європейські практики збереження життєвого балансу та благополуччя педагогів» (проєкт «Вивчення Європи: освітній вимір» програм Erasmus+; Чернігів; 13.05.2023 – 03.06. 2023; 36 год.).

дистанційно:

  • International online-seminar «Teacher education of the 21st century: new challenges and solutions»  (November 10 – December 1st, 2021; 72 год.);
  • програму підготовки тренерів ЗВО/ЗФПО з метою надання підтримки професорсько-викладацькому складу ЗВО/ЗФПО у розробленні нових освітніх програм (проєкт «Навчаємось разом», який фінансується Міністерством закордонних справ Фінляндії та ЄС; 14 вересня — 22 грудня 2021 року; 180 год.),
  • курси підвищення кваліфікації «Мистецтво педагогічного спілкування» (15.06.2022 – 29.06.2022; 60 год.)
  • курси підвищення кваліфікації «Європейські програми для галузі освіти: можливості для України» (проєкт «Вивчення Європи: освітній вимір» програм Erasmus+; 30.01–11.02.2023; 90 год.);
  • курси підвищення кваліфікації «Європейський Союз: учора, сьогодні, завтра» (проєкт «Вивчення Європи: освітній вимір» програм Erasmus+; 09.06–22.06.2023; 60 год.);
  • Всеукраїнське науково-педагогічне підвищення кваліфікації «Штучний інтелект у вищій освіті: ризики та перспективи інтеграції» (1 липня – 11 серпня 2024 року; Center for Ukrainian and European Scientific Cooperation; 180 год.).

Грантова діяльність.

  • Тренерська участь у проєкті «3D підтримка здобувачів освіти: Dопомога собі, Dопомога іншим, Dопомога довкіллю на демократичних засадах в умовах воєнного часу» (в рамках проєкту «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Норвегії, Україні та Палестині» за фінансової підтримки Норвезького агентства з міжнародного співробітництва та підвищення якості вищої освіти (DIKU, Норвегія); 1.09.2022 р. – 30.11.2022 р.);
  • Тематично-інформаційне забезпечнення в проєкті «Освітнє кафе «Підтримка Учителя  Нової  Школи» (ПУНШ)» (в рамках проєкту «Розвиток культури демократії в педагогічній освіті в Норвегії, Україні та Палестині», за фінансової підтримки Норвезького агентства з міжнародного співробітництва та підвищення якості вищої освіти (DIKU, Норвегія); 1.09.2022 р. – 30.11.2022 р.);
  • Керівництво проєктом «Українська мова й культура в Європі: італійський досвід, співпраця, перспективи» (Гранти мобільності: освіта і робота з молоддю; Німецький культурний центр Гете-Інститут при Посольcтві Федеративної Республіки Німеччина в Україні в межах програми House of Europe; 5-18 травня 2024 р., м. Сієна, Італія).

Публікації:

  • Монографії:

Формування лідерських якостей у студентів засобами неформальної освіти (на прикладі створення й функціонування молодіжної платформи «СПЕКТР») / Освітнє лідерство: від теорії до практики : монографія / авт. кол. ; за наук. ред. В.  Р. Міляєвої ; Київський університет імені Бориса Грінченка [Електронне видання]. – Київ ; Кривий Ріг : Вид. Р. А. Козлов, 2021.  296 с. С. 185 – 202. (у співавторстві з Воєділовою О.М., Кузніциною А.О.).

  • Навчальні та навчально-методичні  посібники:
  1. Самостійна робота як важливий засіб формування творчих здібностей в учнів початкових класів / Методичні рекомендації для вчителів початкової школи та студентів факультетів початкового навчання вищих педагогічних навчальних закладів IIIIV рівня акредитації]. — Чернігів: ЧДПУ імені Т. Г. Шевченка, 2003. — 46 с.
  2. Наукові засади проблеми розвитку комунікативних умінь учнів у процесі використання інтерактивних технологій на уроках української мови. Посібник для студентів та вчителів. –Чернігів: ПБП «Віст-сервіс», 2006. –73 с.  ( у співавторстві з Головчук С.)
  3. Тестові завдання з української мови : зб. тестових завдань для студ. 1-3 курсів денної і заочної форм навчання нефіл. спеціал.. Чернігів : ЧНПУ, 2015. 93 с. ( у співавторстві із Сеніною В.К.).
  4. Тестові завдання як форма контролю виконання самостійної роботи з дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» Чернігів: Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2015. – 52 с.
  5. Практикум з «Української мови за професійним спрямуванням»  / Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних навчальних закладів – Чернігів: ЧНПУ, 2016. – 49 с. (у співавторстві з К.В.Пономаренко).
  6. Педагогічні умови підготовки майбутніх фахівців початкової школи до вдосконалення орфографічної грамотності учнів.   Чернігів, 2018. 32 с. (у співавторстві з М.В.Скидан).
  • Публікації у наукових виданнях, включених до переліку наукових фахових видань України:
  1. До питання про розвиток творчих здібностей у молодших школярів . Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 10. Серія: Педагогічні науки: Збірник. Чернігів: ЧНПУ, 2002. № 10. 220 с. — С. 89–90.
  2. Особливості викладання української мови в ліцеї. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 24. Серія: Педагогічні науки: Збірник. Чернігів: ЧНПУ, 2002. № 24. 164 с. С. 91–94.
  3. Психологічні аспекти мовленнєвого розвитку старшокласників. Українська мова і література в школі. 2005. №5. С. 9–11.
  4. Місце інтерактивних технологій в системі психолого-педагогічних інновацій. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка : зб. Чернігів : ЧДПУ, 2006. Вип. 38. С. 184–187.
  5. Проблема мовленнєво-комунікативної підготовки старшокласників у практиці навчання рідної мови. Українська мова і література в школі. 2007. № 6. С. 6–9.
  6. Наукова спадщина К. Д. Ушинського й сучасні проблеми навчання рідної мови в школі. Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка : зб. Чернігів : ЧДПУ, 2008. Вип. 56. С. 132–135.
  7. Інтерактивні прийоми кооперативного навчання як засіб розвитку комунікативних умінь старшокласників. Дивослово. 2009. № 6. С. 2–4.
  8. Інтерактивні технології колективно-групового навчання на уроках української мови в старшій школі . Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / Гол. ред.: Мартинюк М. Т. Умань: ПП Жовтий О. О., 2009. 230 с. Ч. 3. 230 с. С. 53–62.
  9. Теоретичні аспекти формування комунікативної компетентності учнів старшої школи. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 90. Серія: Педагогічні науки: Збірник. Чернігів: ЧНПУ, 2011. № 90. 272 с. С. 52–54 .
  10. До питання про застосування інтерактивних технологій на уроках української мови в старшій школі. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 93. Серія: Педагогічні науки: Збірник. Чернігів: ЧНПУ, 2011. № 93. 368 с. С. 84–87.
  11. Лінгвістичні передумови формування комунікативної компетенції в процесі вивчення української мови. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 96. Серія: Педагогічні науки: Збірник. — Чернігів: ЧНПУ, 2012. № 96. 272 с. С. 67–71.
  12. Технології опрацювання дискусійних питань на уроках української мови в старшій школі. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 97. Серія: Педагогічні науки: Збірник. Чернігів: ЧНПУ, 2012. № 97 520 с. С. 188–191.
  13. Парна й групова робота як ефективний засіб формування комунікативного мовлення в учнів початкової школи. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи: збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Умань: ПП Жовтий О. О., 2012. Випуск 42. Ч. 2. 404 с. С. 86–93 .
  14. До питання про ґенезу мовлення дитини від народження до юнацького віку. Вісник ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка. Вип. 117 / ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка; гол. ред. Носко М. О. Чернігів: ЧНПУ, 2014. 386 с. С. 312 – 315 .
  15. Застосування інтерактивних технологій на уроках української мови в старшій школі (на прикладі технологій опрацювання дискусійних питань). Українська мова і література в школі. 2014. № 2 (112). 64 с. С. 19–23 .
  16. Творча самостійна робота судентів неспеціальних факультетів у процесі вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)» Вісник ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка [Текст]. Вип. 135 / ЧНПУ імені Т. Г. Шевченка; гол. ред. Носко М. О. Чернігів: ЧНПУ, 2016. 284 с. С. 167 – 171.
  17. Дженджеро О.Л.,  Лінгвокомунікативна компетентність особистості як важливий структурний компонент професійної компетентності майбутніх фахівців дошкільної освіти. / Молодий вчений. 2018. №2.1 (54.1) лютий . С. 32-36. (співавтор Дятлова І. С.) Index Copernicus
  18. Нормативність усного професійного мовлення майбутніх учителів початкової школи / NEW INCEPTION : науковий журнал / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. С. І. Стрілець. Чернігів, 2020. № 2. 89 с. С. 18–26. (співавтор Янко Н.О.).
  19. Використання технологій опрацювання дискусійних питань у підготовці майбутніх учителів початкової школи / Український педагогічний журнал. 2021. №3. С. 86-93. (співавтор Ющенко С.М.).
  20. Театралізовані ігри як інструмент розвитку комунікативної  компетентності молодших школярів /  «Український педагогічний журнал» №4 (грудень) 2023 року. С. 147-157. (співавтор Горєлова О.В.).
  21. Мовне сьогодення майбутніх освітян: виклики й перспективи формування національної ідентичності / NEW  INCEPTION: науковий  журнал / Національний університет  «Чернігівський колегіум» іменіТ.Г. Шевченка; голов.ред. С.І.Стрілець.  Чернігів, 2023. No3-4 (13-14). С. 62-72. (співавтор Пономаренко К.).
  • Інші наукові публікації
  1. Дещо про переваги інтерактивного навчання в шкільній практиці. Наукові записки Інституту психології ім. Г. С. Костюка АПН України; за ред. академіка С. Д. Максименка. Київ : Главник, 2005. Вип. 26, в 4 т., Т. 1. С. 480-484.
  2. Комунікативне спрямування у навчанні рідної мови. Комунікативна компетенція у професійній діяльності педагога і психолога : зб. наук. пр. Полтава : Освіта, 2007. С. 132 – 135.
  3. Збагачення професійного мовлення студентів нефілологічних спеціальностей українською науковою термінологією. Теоретические и практические научные инновации // Сборник научных докладов. — Краков: Sp.z o. o. «Diamond trading tour», 2013. — 184 c. — C. 41–45.
  4. Типові помилки старшокласників у переказах з творчим завданням. Zbior raportow naukowych. Konferencji Miedzynarodowej Naukowi-Praktycznej «Pedagogika. Realizacja badan I projektow» (30/07/2015 – 31/07/2015). – Warszawa: Wydawca: Sp. z.o.o. «Diamond trading tour», 2015. – 68 str. – Str. 46 – 50.
  5. Творча самостійна робота студентів неспеціальних факультетів у процесі вивчення дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Педагогічні ідеї Софії Русової у контексті сучасної освіти : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 160-річчю від дня народження С. Ф. Русової. — Чернігів : Десна Поліграф, 2016. — 252 с. — С. 137—138. Тези.
  6. Правописні проблеми кінця ХХ – початку ХХІ ст. / Новые тенденции в науке: материалы IV (LXVIII) Международной научно-практической конференции по философским, филологическим, юридическим, педагогическим, экономическим, психологическим, социологическим и политическим наукам (Украина, г. Киев, 29 апреля 2016 г.). — Горловка: ФЛП Пантюх Ю. Ф., 2016. — 71 с. — С. 13 — 17. ( у співавторстві з Петренко Ю.).
  7. Дженджеро О.Л., Максак І. В. Мовні виклики й загрози українського сьогодення / Людина – суспільство – держава. Права та обов’язки: історія питання та сучасний стан: Матеріали Всеукраїнської наукової конференції, м. Кривий Ріг, 28 жовтня 2016 року / Упорядники: – Кривий Ріг : ДЮІ МВС України, 2016. – 302 с. — С. 110 —113.  ( у співавторстві з Максак І.).
  8. Пошук професійно зорієнтованих стратегій навчання у ВНЗ. / Ukraine — EU. Modern Technology, Business and Law: collection of international scientific papers: in 2 parts. Part 2. Current Issues of Legal Science and Practice. Management and Public Administration. Innovations in Education. Environmental Protection. Engineering and Technologies. — Chernihiv : CNUT, 2017. — 208 p. — P. 227—229.
  9. Запитання як запорука успішної діалогової взаємодії в навчанні / Збірник матеріалів Міжнародної конференції «Інноваційні технології в науці та освіті. Європейський досвід»: Матеріали у 2-х томах. —Том ІІ. — Дніпро—Відень, 2017.— 400с. — С. 43—47. ( у співавторстві з Пономаренко К.).
  10. Пріоритетні напрями модернізації української освіти в контексті європейських стандартів/ Українство: динаміка сенсів і вимірів національного буття: Матеріали Всеукраїнської наукової конференції, м. Кривий Ріг, 10 листопада 2017 року / Упорядники: Сабельникова Т.М. та ін. – Кривий Ріг : ДЮІ МВС України, 2017. – 308 с. С. 214—217.
  11. Від констатації проблем до успішного реформування української освіти. / Українство: динаміка сенсів і вимірів національного буття: матеріали Всеукр. наук. конф., м. Кривий Ріг, 9 лист. 2018 р. Кривий Ріг : ДЮІ МВС України, 2018. 296 с. С. 182—185.
  12. Шляхи оновлення освітнього середовища в закладах вищої освіти / Конкурентоспроможність вищої освіти  України в умовах інформаційного суспільства: збірник тез ІІ Міжнародної науково-практичної конференції  (11 жовтня 2019 року, м. Чернігів) / Чернігів. нац. технол. ун-т . Чернігів, 2019. 293 с. С. 25-27. (у співавторстві з Воєділовою О.).
  13. Алгоритм розроблення інтегрованого уроку з фізичної культури та української мови // Інноваційні трансформації освітнього простору: зміст, напрями і технології реалізації: Матеріали VІ Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих вчених і студентів (16 травня 2019 року, м. Чернігів) / Національний університет Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка / відп. ред.. Г. І. Жара. Чернігів: НУЧК імені Т.Г.Шевченка, 2019. 140 с. (у співавторстві з Кузніциною А., Воєділовою О.).
  14. Упровадження інтерактивних методів навчання в процес розвитку комунікативної компетенції майбутніх учителів фізичної культури / Фізичне виховання і спорт в навчальних закладах України на сучасному етапі: стан, напрямки та перспективи розвитку: збірник наукових праць ХХVІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (29-30 травня 2020 року, м. Кропивницький) / Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. Кропивницький, 2020. С. 24-29. ( у співавторстві з О. Багінською, І. Шелупець).
  15. Розвиток творчої самостійності студентів фізичного виховання / Інноваційні трансформації освітнього простору: зміст, напрями і технології реалізації:  збірник тез VІІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції молодих учених і студентів (14 травня 2020 року, м. Чернігів) / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. Чернігів, 2020. ( у співавторстві з Онищук Б.).
  16. Сучасні підходи до іміджевих характеристик педагога / Стратегії та практика організації освітнього процесу в умовах невизначеності: нові виклики та перспективи реалізації / Матеріали Всеукраїнської онлайн-конференції з міжнародною участю. Чернігів: НУЧК імені Т.Г. Шевченка, 2023. С. 110-112.
  17. Поради майбутньому вчителю початкової школи щодо використання  технології LEGO /  Наука і молодь в ХХІ сторіччі: Матеріали ІХ Міжнародної молодіжної науково-практичної інтернет-конференції. Полтава, 2023. 1119 с. С. 605–608. ( у співавторстві з Горєловою О.).
  18. Мовленнєва грамотність як важливий складник професійної компетентності працівників пробації  / Реформа пробації: можливість обирати майбутнє : матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 26 квітня 2024 р.) / голов. ред. О. В. Висоцька; Пенітенціарна академія України. Чернігів : ПАУ, 2024. 336 с. С. 174–177.
  19. Актуальність ідей К.Д. Ушинського в контексті ціннісних орієнтирів Нової української школи / Теорія і практика сучасної освіти та науки в Україні у світлі ідей К. Д. Ушинського (1823/1824-1870/1871) : Матеріали Всеукраїнської науково-практичної студентської конференції. За ред.: Стрілецької Н.М., Носко Ю.М. Чернігів : НУЧК імені Т.Г. Шевченка, 2024, 106 с. С. 34-36. ( у співавторстві зі Шмагаловою О.).
  20. Міжнародна академічна мобільність як важливий напрям європеїзації української вищої освіти  / СУЧАСНА ОСВІТА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗОВАНОГО СВІТУ: РЕАЛІЇ,ВИКЛИКИ, ПЕРСПЕКТИВИ: матеріали I Міжнародної науково-практичної конференції до 65-річчя факультету дошкільної, початкової освіти і мистецтв (м. Чернігів, 23-24 травня 2024 року). Чернігів : НУЧК імені Т. Г. Шевченка, 2024. 180 c. С. 47-48. (у співавторстві з Пономаренко К.).